„MoMoLab“ veiklos

    Rugsėjo 9-ą dieną Jiezno gimnazistus ir mokytojus pasitiko ryškiom spalvom marguliuojantis mobilios mokslinės laboratorijos autobusas. Tai jau antras kartas, kai gimnazistai turi galimybę atlikti įvairių mokslo sričių praktinius darbus, stebėti demonstracijas, bandymus, simuliacijas su inovatyviom technologijom ir įranga. „MoMoLab“ vizito į mokyklą tikslas – sudaryti sąlygas mokiniams atskleisti savo gebėjimus tyrinėti aplinką ir gamtą moksliniais metodais, kurti ir ieškoti naujų technologinių sprendimų.

    Dienotvarkę taip suplanavome, kad įvairiose STEAM veiklose ir emocinio ugdymo užsiėmimuose galėtų sudalyvauti kuo daugiau moksleivių. 7-8 mokiniai, vadovaujami Jaunojo tyrėjo komandos narės,  su geltonu gimnazijos autobusu dviems srautais vyko iki Jiezno ežero, mokėsi su specialia įranga paimti  vandens mėginius. Grįžę į gimnaziją moksleiviai atliko tiriamuosius darbus biologijos- chemijos kabinete, tyrė Jiezno ežero ir Nemuno vandens kokybę, lygino ir aptarė rezultatus. Nustatė nitratų, fosfatų kiekius vandens mėginiuose, vandens kietumą ir pH. Diskutavo apie užterštumo priežastis ir pasekmes.

     Gimnazijos II, III klasių mokiniai, turėjo galimybę atlikti mikrobiologijos tiriamuosius darbus mobiliojoje laboratorijoje MoMoLab. Gimnazistai gaminosi mikropreparatus su skirtingomis bakterijų rūšimis, mieliagrybiais, juos dažė ir stebėjo mikroskopais. Tūkstantį kartų padidintus, dažytus mikroorganizmus buvo nesudėtinga stebėti, apibūdinti jų morfologiją. Ne vienas pasijuto tikru moksliniu darbuotoju, mokėsi susiplanuoti tiriamąjį darbą, analizuoti ir vertinti rezultatus, ugdė kritinį mąstymą formuodami išvadas.

    Tuo pat metu gimnazijos salėje skirtingais moksleivių srautais buvo organizuojamos paskaitos ir įdomiųjų fizikos bandymų demonstracijos. Nesenkančiu srautu dalyvius įtraukiais klausimais provokavo, o kartais ir glumino Jaunojo tyrėjo lektorius Lukas. Pamažu įsidrąsinę klausimų pažėrė ir gimnazistai, gilinosi į procesus, bandė susieti turimas patirtis su demonstruojamais fizikos procesais ir dėsniais. Moksleiviai pasidarė termografines nuotraukas, galėjo paliesti dirbtinai sugeneruotą žaibą, dalyvavo daugybės demonstruotų ekperimentų paslapčių atskleidime. Lektorius nuolat skatino jų kritinį mąstymą: jei procesas ar reiškinys atrodo neįtikinamai, jokiais fizikos dėsniais logiškai nepaaiškianamas – gali būti, kad esate manipuliacijų ar iliuzionistų šou žiūrovas. Teko pabandyti minčių galia nuskandinti plūdę butelyje vandens ir nusivilti, kad plūdė neklauso. Smagu, kad neatsakytų klausimų atsakymų mokiniai ketina ieškoti ne tik pamokų metu, bet ir aktyviai įsitraukti į gimnazijos projektinius darbus STEAM modulių veiklose.

    Kol taip įtemptai sukosi mokslinės tiriamosios veiklos, be dėmesio neliko ir mūsų mažiausieji. Pradinukams renginio koordinatorius Stepas pravedė „Juoko jogos“ užsiėmimus. Jos poveikį mokinukai kartu su mokytoja Roma išbandė ir panaudos atsipalaidavimo ir refleksijos valandėlėms.

    Taip nemačiom prabėgo įspūdžių pilna diena. Lauksim kitų susitikimų su Jaunojo tyrėjo komanda. Naujai išmoktus įgūdžius mokiniai turės galimybę tęsti gamtos mokslų praktinių darbų ar STEAM tiriamųjų darbų metu.